Akce
Vyhráli jsme legendárního " Drásala" .

9.7. 2007 0:59
V sobotu 7.7. Venda Ježek zvítězil v kategorii Elite, stejně jako já/ Jana/ v kategorii ženy na trati dlouhé 55km.

Konečně jsme prolomili smolná 5.místa a krátký Drásal (závod seriálu Kolo pro život a zároveň 3.závod Českého poháru v 1/2maratonu) patřil jen nám.
    Po dlouhé době se na nás závodníky, ale i pořadatele, konečně usmálo sluníčko a legendární Drásal se jel "téměř" po suché trati!  K Drásalovi za ta léta už kromě velekopců patří déšť, zima, vítr, ale letos bylo všechno jinak.

Do moravského města Holešov jsme se z MB vydali v pátek po obědě. V 17.00 vyrazila naše partička /Venda Ježek, Láďa Jirásko, Láďa Šulc, Pepi a já/ prozkoumat cca 5km trať po startu a zhruba posledních 10 km do cíle. Bylo pořádně zataženo, jak už to na Drásalovi bývá, ale déšť se nám nakonec vyhnul, nebe se krásně rozjasnilo, mraky zmizely a dokonce vysvitlo i sluníčko. Poté co jsme prozkoumali nejdůležitější úseky trati, jsme se vydali na cestu k našemu motorestu, který byl 10km od Holešova v Hulíně. Ubytování bylo standartní, ale jídlo v motorestu luxusní. Po přípravě kol na sobotní závod jsme 2hodinky baštili. Všichni jsme na předchozích  závodech zažili, co to je hlaďák a proto jsme si dali, co se do nás vešlo. Žádné ponocování tentokrát nehrozilo, protože závod startoval v sobotu už v 7.45h z  náměstí v Holešově. Spánek byl pro většinu z nás dost strašný, protože opilí sousedi nám svou bujarost dávali pěkně najevo. Všechno vyvrcholilo ve 2 ráno, když zapálili v chodbě dýmovnici. Byl to nejenom šílený rámus, ale taky šílený smrad. Nicméně se nedalo nic dělat a všichni jsme se snažili usnout. Budíček byl v 6.00, do 6.30 snídaně, oblékání, vyklizení pokojů, konečné ladění závodních strojů a v 7.10 odjezd na kolech směr Holešov.
      Ráno nás probudilo,světe div se, slunce. Už v 6.00 bylo krásně jasno, nebe bez mráčku, teplo a žádný vítr. Prostě úplně ideální počasí nejenom pro závody, ale i pro výlety. Tudíž se dal očekávat i dostatečný nápor fandících  diváků.
        Start tohoto krásného závodu proběhl poměrně hladce a 1200 závodníků se vydalo v 7.45 vstříc 55 km nebo neuvěřitelným 120 km po Hostýnských vrších, zkrátka po kotárech. Jela jsem "Drásala" poprvé a musím říct, že mi hrozně rychle uběhl. Celých 55 km jsme jeli 5x do  kopce a 5x z kopce. Po rovině téměř ani metr. Kopce to byly pořádné, ale nádherné a s krásnými výhledy. Většina trati, speciálně sjezdy vedla po lesních pěšinách, mezi kameny a kořeny, ale našel se i pořádný stoupák jen po asfaltu. Jela jsem ho na biku na téměř nejlehčí převod skoro 20 minut. A to je na asfaltový kopec co říct. Nahoře nás, jako klasicky, čekal  vyloženě terénní sjezd, tzn. kameny a kořeny a tudíž žádný odpočinek.
    Trať byla suprová a počasí luxusní. Vytěžili jsme z těchto podmínek téměř nevěřitelná dvě  1. místa. Venda Ježek vyhrál hlavní kategorii mužů a já zvítězila v ženách. Pro mě je to zatím největší letošní výkon, protože jsem porazila téměř kompletní českou maratónskou špičku na trati, kde každý jede za své a nějaké zkušenosti nehrají moc velkou roli.  V cíli jsem byla sice úplně k.o., ale na to už si pomalu zvykám. Láďa Jirásko dokončil závod na 66. místě a náš junior Honza Boubín dojel kolem 190. místa. Láďa Šulc po hrozivě vypadajícím pádu svůj závod musel ukončit. Naštěstí jeho zranění nejsou vážná a po týdenním klidu bude moc opět trénovat a závodit. Pepa Hladík si svůj start v tomto závodě rozmyslel poté co uviděl výškový profil. Přeci jenom je to závodník hlavně na rychlé rovinaté úseky a ty na Drásalovi opravdu nejsou. Věnoval se tady naplno nám, ostatním závodníkům. Doplňoval nám na občerstvovačkách  pití, jídlo a hlásil časy soupeřů.
    Vyhlášení vítězů krátké trati proběhlo ve 14.00 a potom začaly závodit děti.  Na trať se v dětských kategoriích vydalo přes 200 malých závodníků. I my jsme měli želízko v ohni, Pepu Hladíka mladšího. V kategorii do 6ti let startovalo zhruba 40 dětí a Pepíno  vybojoval krásné 2. místo. Bohužel zaspal na startu a při tak krátkém závodě se mu vítěze už dojet nepovedlo. Kačka Hladíková bojovala s tím, aby na hrbolatém terénu vůbec jela. A dojela. Umístění v kategorii bylo vedlejší, nejdůležitější je, že to bylo s úsměvem a v cíli s dotazem, kdy bude zase závodit.

Příští závody nás čekají 28.7. v Chrudimi.

Další info o Drásalovi najdete na www.drasal.cz nebo www.kolopro.cz